ОБЩИ УСЛОВИЯ НА МАГАЗИНА НИШ - БУТИК ЕООД
- ОБЩА ИНФОРМАЦИЯ
- Онлайн магазин www.niche-boutique.bg се управлява от Ниш-Бутик ЕООД със седалище в София, адрес ж.к. Хаджи Димитър, бл. 189, вх. Б, ет. 4, ап. 20 с ЕИК 207325176 и No по ЗДДС BG207325176, което същевременно е администратор на личните данни на клиенти на магазина. В по-нататъшните разпоредби на Общи условия, за опростяване на комуникацията, употребяваме определения: „Ниш - Бутик”, „ние” или други местоимения, означаващи първо лице, множествено число.
Телефонен номер за връзка с Ниш - Бутик: +359 888 613 478;
еMail за връзка с Ниш - Бутик: [email protected];
- В Общите условия („Общите условия”) са описани правилата за закупуване на представените в магазина стоки („Стоки”), за регистрация на профил на клиент и на другите описани в Общите условия услуги.
- Общите условия в секцията може да бъдат разгледани в "Информация" най-долу вляво на сайта.
- Информацията за стоките, които можете да се закупят в магазина, представлява покана за сключване на договор за продажба. Поръчката на клиента има правно значение на оферта за закупуване на стоки от асортимента на електронния магазин.
- Стоките в магазина са подробно описани. На Интернет страницата се намира, в частност, информация за свойства на стоката, за цената ѝ, както и за материала, от който е изработена.
- Всякакви търговски марки и фирмени наименования, снимки, проекти, карта на магазина, описания на продукти и други елементи са защитени с авторски права и не могат да се копират или по какъвто и да е начин да се използват за собствени цели без съгласие на Ниш - Бутик.
- ПРАВИЛА ЗА ПОЛЗВАНЕ НА МАГАЗИНА И ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА НА СТОКИ
- Клиентите трябва да се запозная се с Общите условия, а преди да направят поръчка или да регистрират профил в магазина. Без приемането на Общите условия няма да могат да закупувате стоки или да ползват други услуги чрез магазина.
- Информацията, която се попълват в процеса на подаване на поръчка, трябва да е вярна, актуална и точна. Ниш - Бутик може да откаже изпълнение на поръчката в случай, че посочените данни са дотолкова неточни, че възпрепятстват изпълнение на поръчката, в частност, възпрепятстват правилно връчване на пратката. При отказ от изпълнение на поръчката Ниш – Бутик ще направи опит да се свържем с клиента, за да установи данните в обема, позволяващ изпълнение на поръчката.
- Ниш – Бутик прилага всички усилия ползването на магазина от Вас да бъде ефективно и безопасно и действа съгласно приложимите в тази област стандарти за безопасност.
- Клиентите не може да предприемат действия, които могат да причинят опасност за сигурността на магазина, сигурността на данните им и на данните на други клиенти или сигурността на извършваните покупки.
- При ползване на магазина клиентите са задължени да спазват следните правила:
а) не може по какъвто и да е начин да се намесват в системната среда на магазина, в частност, с въвеждане в нея на зловреден (злонамерен) софтуер или с предприемане на други действия, целта на които е противозаконна намеса в магазина;
б) задължени са да ползват магазина съгласно предназначението му, описано в Общите условия – ползване на функциите на магазина в какъвто и да е обем, различен от определения в Общи условия е забранено;
в) не може да използват магазина по начин, който може да наруши функционирането му или да причини неудобство на други потребители или служители на магазина, по-специално не може да изпращат реклами или друга информация от такова естество на адресите, налични на уебсайта на магазина, и не може да използват автоматични инструменти, скриптове, ботове и други технологии, които автоматизират процеса на поръчка;
г) нямат право да ползват съдържанието, описанията, снимките или други графични елементи на магазина за собствена употреба или за употреба на други субекти. Всякакви елементи на магазина от този тип са защитени с авторски права на дружеството и не могат да се използват без неговото съгласие.
д) не може да затрудняват други клиенти да правят покупки, по-специално да правят прекомерни и необичайни поръчки, показващи, че не възнамеряват да се запазят поръчаните продукти (горната разпоредба не ви пречи да упражнят законовото право да се откажат от договора за продажба, в съответствие с точка VII от Правилника).
III СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА ПРОДАЖБА НА СТОКИ
- В магазина може да се закупуват стоки и да се ползват предоставяните от Ниш - Бутик услуги по правилата, описани в тези Общи условия.
- Поръчки в магазина могат да се подават денонощно, обаче поръчките, подадени през почивни дни (събота, неделя и празнични дни) ще се изпълняват през следващия работен ден.
3. Може да поръчате стоки след като създадете профил в магазина и влезете в него.
- Клиентите трябва да посочат данните, необходими за изпълнение на подадените поръчки. Всички необходими данни ще се отбележат във формуляра за покупка като изискуеми. Без посочване на изискуемите данни Ниш – Бутик няма да е в състояние да изпълни поръчката и да издаде фактура.
- За да направите поръчка клиентите трябва да извършат следните действия:
- a) след като се изберат стоките те трябва да се добавят в „Количката”, като се изберат съответния размер, количеството стоки, цвета им, а след това се премине към „Количката” и се постъпи съгласно по-нататъшните инструкции на страницата на магазина;
б) имат възможност да променят съдържанието на „Количка”-та си, като изтрият стоките или добавят нови стоки, както и да променят посочените данни, докато не щракнат бутона „Купи”;
в) щракването върху бутона „Купи“ означава, че са ни направили оферта за закупуване на избраните от тях стоки при условията, описани в Правилата, и след избиране на метода за плащане, ще трябва да платят, за да се изпратят стоките от поръчката.
- След изпращане на поръчката клиента ще получи електронно съобщение, съдържащо основната информация, в това число: количество поръчани стоки, цената им и стойността на доставката, избраната форма на доставка и плащане, предвиденото време на изпълнение на поръчката, данни на клиента и данни на магазина. Това съобщение ще съдържа също така информация за начин на подаване на рекламация и за правилата за отказ от договора за продажба. Това съобщение представлява само потвърждение, че магазинът е получил поръчката на клиента.
- След като се получи поръчката, Ниш - Бутил ще съобщи за предаването ѝ за проверка в склада, а след проверка на поръчката ще изпрати следващо електронно съобщение, в което ще потвърди изпълнение на подадената от клиента поръчка („Потвърждение за поръчка и изпълнение”) или ще се откаже от приемане на офертата за покупка на стоките от магазина и ще посочи причините за отказ.
- Електронното съобщение по точка 7 по-горе (“Потвърждение за поръчка и изпълнение”) означава, че е сключен договор за продажба на избраните от клиента стоки по правилата, описани в настоящите Общи условия.
- Преди получаването на съобщението по точка 7 („Потвърждение за поръчка и изпълнение”) клиента може по всяко време да анулира поръчката си - достатъчно е да се свърже с Ниш - Бутик. Ако реши да анулира подадената поръчка Ниш – Бутик ще Ви изпрати съобщение, потвърждаващо анулиране на поръчката.
- Ако клиента избере плащане онлайн поръчката ще бъде анулирана, ако:
- a) данните за контакт са дотолкова неточни, че това възпрепятства доставка или контакт с клиента за потвърждение на данните;
б) Вашето плащане за поръчката няма да бъде извършено в срока, посочен от магазина тук: https://niche-boutique.bg/page/nachini-na-plashtane.
- За направените поръчки ще изпратим електронна фактура за закупените стоки. Такава фактура ще се получи на електронния адрес посочен при подаване на поръчката. С приемане на тези Общи условия клиента се съгласява да получава електронна фактура на посочения от него електронен адрес.
IV ДОСТАВКА И ПРИЕМАНЕ НА СТОКИ
- Стоката, закупена в магазина ще бъде доставена по посочения от клиента в поръчката адрес на територията на България.
- Приблизителното време на доставка на стоките чрез куриерска фирма, е 3 работни дни от деня, следващ изпращането на пратката. Доставката на поръчката може да се забави през периодите на увеличено количество покупки в магазина, напр. по време на празници. Ниш – Бутик полага усилия покупките да стигнат до клиентите не по-късно от 7 работни дни след получаване на потвърждение за изпълнение и изпращане на поръчката. Максималният срок за изпълнение на поръчката не може да превишава 30 дни. При избор на плащане онлайн Ниш – Бутик може да забави изпълнението на поръчката до осчетоводяване на заплатената цена за стоките.
- Поръчаните стоките се доставят по следния начин:
- a) с куриерска фирма по посочения от Вас адрес на територията на България;
б) в избрания пункт за получаване (напр. офис за получаване на куриерската фирма или на други партньори на Ниш - Бутик) – според вариантите, предоставени от Ниш - Бутик.
V ЦЕНИ И МЕТОДИ ЗА ПЛАЩАНЕ
- Цените на стоките в магазина са посочени в български левове. Посочените цени включват ДДС.
- Актуалните начини за плащане, приети в магазина, се представени в раздела Начини на плащане: https://niche-boutique.bg/page/nachini-na-plashtaneи в процеса на покупката на етапа на избор на метода за плащане.
- Ако се плаща с карта средствата ще бъдат записани в клиентския профил в Ниш - Бутик ЕООД в рамките на срока, посочен от магазина тук: https://niche-boutique.bg/page/nachini-na-plashtaneв противен случай поръчката ще бъде анулирана. В този случай може, да се поръча повторно като се избере друг метод на плащане или се направи онлайн плащане навреме.
- Ниш – Бутик може да променя цените на стоките в магазина, асортимента, да прави промоции или други отстъпки за продукти, но такива промени няма да нарушават сключените вече договори за продажба или правата на клиентите, ползващи дадената промоция.
VI РЕКЛАМАЦИИ НА СТОКИТЕ
- В магазина се продават само нови и оригинални стоки. Ниш - Бутик отговаря за несъответствие на стоките на договора, съществуващо към момента на доставка на стоките и открито в рамките на две години от този момент, съгласно действащите в тази област разпоредби.
- Ако клиента смята, че закупената от него стока не съответства на договора, може да подаде рекламация съгласно съответните разпоредби, съдържащи се в Общи условия.
- Рекламацията можете да бъде подадена по следния начин:
- a) изпращане на рекламираната стока с писмено описание на дефекта. Тук може да се ползва формуляр за рекламация от страницата на магазина;
б) изпращане на рекламацията с препоръчано писмо или друга форма на изпращане на адрес:
Ниш – Бутик ЕООД
гр. София, ж.к. Хаджи Димитър, П.К. 1510
ул. Баткун 14, етаж2, офис 3
с бележка "НИШ – БУТИК ЕООД - РЕКЛАМАЦИЯ"
в) клиентът ще получи информация от Ниш – Бутик за начин на разглеждане на рекламацията в рамките на 14 дни след получаване на рекламираната от клиента стока.
Съгласно съответните разпоредби на закона, в случай че стоките са закупени от Вас на 1 януари 2022 г.или след това, с подаване на рекламацията клиента придобива право, в частност да иска стоката да бъде приведена в съответствие с договора чрез замяна или поправка.
Ако избраният от клиента начин за привеждане на стоката в съответствие с договора (замяна/поправка) е невъзможен или изисква от Ниш - Бутик прекомерни разноски, може да се извърши замяна на стоката - вместо исканата от клиента поправка или да се направи поправка на стоката - вместо исканата от клиента замяна.
Ако както поправянето, така и замяната са невъзможни или изискват от Ниш – Бутик прекомерни разноски, може да се откаже от привеждане на стоката в съответствие с договора по избрания от клиента начин, т.е. чрез поправка или ремонт. В такъв случай на клиента се полага правото на отказ от договора или на намаляване на цената.
б) клиентът може да подаде заявление за намаляване на цената (с посочване до каква сума) или да се откажете от договора, ако:
- не е извършена поправка или замяна на стоката, или в съответните случаи не е извършено поправка или замяна съгласно разпоредбите, или Ниш – Бутик се отказва от поправка, или замяна поради това, че те са невъзможни, или изискват прекомерни разноски;
- несъответствието на стоката с договора продължава да е налице въпреки опитите на Ниш – Бутик да приведе стоката в съответствие с договора (чрез замяна или поправка);
- несъответствието на стоката с договора е дотолкова съществено, че оправдава незабавно намаляване на цената или отказ от договора без предварително искане за поправка или замяна на стоката.
Клиентът няма право да се откаже от договора, ако несъответствието на договора не е съществено.
- Ако рекламацията не е уважена Ниш – Бутик ще върне стоката заедно със становище относно неоснователността на рекламацията.
- При приемане на пратката клиентът трябва да обърне внимание дали не е повредена. Ако се установи повреда на пратката, клиентът трябва да поиска от превозвача или от лицето, предаващо стоката в офиса на куриерската фирма да състави протокол за повреда на пратката.
- Извънсъдебни начини за решаване на спорове:
- a) Клиентът има право да се възползва от извънсъдебния начин за разглеждане на спорове и търсене на претенции във формата на интерактивна платформа ODR (Online Dispute Resolution), съгласно Регламента (ЕС) № 524/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 21 май 2013 година относно онлайн решаване на потребителски спорове и за изменение на Регламент (ЕО) № 2006/2004 и Директива 2009/22/ЕО, по-нататък “Регламент за ОРС за потребители”.
б) Платформата ODR е интерактивен инструмент, предоставен на потребителите от Европейския Съюз, посредством който може да се подаде жалба. По-долу е посочена връзка към платформа ODR: ec.europa.eu/consumers/odr.
Съгласно т. 1 от Регламента за ОРС за потребители целта на учредяване на платформа ODR е предоставяне на потребителите на инструмент, улесняващ независимо, безпристрастно, прозрачно, ефективно, бързо и справедливо извънсъдебно онлайн решаване на споровете между потребители и предприемачи на територията на Европейския Съюз.
в) адресът ни за контакт с клиента е: [email protected].
VII ВРЪЩАНЕ НА СТОКИТЕ - ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА
- При закупуваме на стоките като физическо лице, клиентът иматправо да се откаже от сключения договор за продажба без да посочва причините, по правилата, определени по-долу. Право на отказ от договора, сключен на разстояние не се полага относно договори:
- за продажба на запечатани стоки, които не са пригодни за връщане по съображения за здравеопазване или хигиена и опаковката на които е отворена след доставката;
б. за продажба на запечатани носители на звук или видео, или запечатан софтуер, опаковката на които е отворена след доставката;
в. за продажба на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент.
- Клиентът може да се откаже от договора за продажба на стоките в магазина в рамките на 30 дни след получаване на стоките.
- Клиентът може да се възползва от правото си на отказ от договора по следния начин:
- a) чрез съобщаване за решението си за отказ от договора по електронна поща на адрес: [email protected]или писмено на адрес на магазина;
б) за целта може да се използва формуляр за отказ предоставен на страниците на магазина. Това не е задължително - достатъчно е получаването на изрично известие, че клиентът е решил да се откаже от договор за продажба на определени стоки;
в) чрез подаване на формуляр за отказ от договора за продажба на електронния адрес на магазина, Ниш – Бутик ще потвърди незабавно, че е получен в отговор, изпратен на електронния адрес на клиента;
г) срокът за отказ от договора ще бъде спазен, ако преди изтичането му се изпрати писмото по поща или се изпрати електронно съобщение със заявление за отказ;
д) клиентът ни изпрати обратно стоката, до която се отнася отказът от договора, на адрес:
Ниш – Бутик ЕООД
гр. София, ж.к. Хаджи Димитър, П.К. 1510
ул. Баткун 14, етаж2, офис 3
с бележка "НИШ – БУТИК ЕООД - ВРЪЩАНЕ"
- Ако клиентът се откаже от договора за продажба на стоки:
- a) ще бъде задължен да покрие разноските по изпращане на стоката, за която се отнася отказът до Ниш - Бутик;
б) Ниш - Бутик ще върне получените от клиента средства незабавно, но не по-късно от 14 дни след получаване от клиента на декларацията за отказ. Също така Ниш - Бутик ще възстанови разноските по доставка и по паричния превод, ако се връщат всички стоки закупени в рамките на една и съща поръчка. Ниш - Бутик може да забави връщането на плащанията, докато получи връщаната стока или докато не получи документ за изпращане на тази стока - в зависимост от това, кое ще настъпи по-рано;
в) Ниш - Бутик ще възстанови средствата с използване на същия метод на плащане използван за плащането, освен ако клиентът не се съгласи за връщане с използване на други средства. Еъв всеки случай клиентът няма да прави никакви допълнителни разноски свързани с възстановяване на платените суми.
- Клиентът е уведомен, че съгласно закона отговаря за намаление на стойността на връщаните стоки, възникнало от ползване на тях по начин, различен от необходимия за установяване на характера, свойствата и функциите на закупената стока.
- Ако стойността на закупените стоки надвишава прага за безплатно връщане (като се вземат предвид приложените отстъпки и промоции), клиентът може да използва опцията за безплатно връщане при отказ от договора. Начинът на използване на опцията за безплатно връщане и прагът за безплатно връщане са описани на страницата "Връщане": https://Ниш - Бутик ЕООД/l/online-vrashtane
- Не е задължително клиентът да използва опцията за безплатно връщане. Клиентът може да се откаже от договора за продажба на стоки в рамките на 30 дни след получаването им и да върне стоките за своя сметка.
VIII ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО УСЛУГИТЕ, ПРЕДОСТАВЯНИ ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ
- Посредством магазина Ниш - Бутик предоставя в полза на Клиенти следните услуги по електронен път:
- a) създаване на възможност за сключване на договори за онлайн продажба на стоките в магазина, съгласно Общи условия;
б) създаване на възможност за регистриране на клиентски профил в магазина и за използване на функциите му;
в) преглеждане на съдържанието на страниците на магазина.
- Клиентът има право да се откаже от сключените договори за продажба на стоките в магазина по правилата, определени от съответните разпоредби на закона и от Общи условия.
- При услугата по поддържане на профила в магазина клиентът има право да се откаже от тях в срок от 30 дни след регистриране на профила. Независимо от това има също така право по всяко време да иска спиране на поддръжката на профила в магазина. И двете права може да се упражнят след изпращане на информация за решението в електронна кореспонденция, изпратена на адрес: [email protected]или писмено на адрес: Ниш – Бутик ЕООД, гр. София, ж.к. Хаджи Димитър, П.К. 1510, ул. Баткун 14, етаж2, офис 3.
- За да ползвате магазина съгласно функциите му клиентът се нуждае от:
- a) достъп до интернет;
б) ползване на типичен интернет браузър тип: Chrome, Safari, Opera, FireFox или подобни;
в) акаунт в електронна поща.
- Клиентът може да подаде рекламация относно предоставяните от Ниш - Бутик услуги, като изпрати електронно съобщение на адрес [email protected]или като се свърже по телефона с Ниш - Бутик. При подаване на рекламацията трябва да се опишет до какво се отнася тя, да се посоча и очакванията относно това как трябва да бъде уредена. Ниш - Бутик ще разгледа заявлението възможно най-бързо. Във всеки случай ще клиентът получи отговор в срок от 14 дни след получаване на заявлението му.
XI ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА ИЗМАМИ
- Ниш – Бутик ЕООД си запазва правото да откаже да приеме поръчка, както и да блокира някои други функционалности на профил в случай на съществено нарушение на правилата за използване на магазина и сключване на договор за продажба на стоките, посочени в т. II.
- Ниш - Бутик преди да блокира някои функции на профила, ще предупреди по e-mail за причините за потенциално блокиране на функционалности на профила и клиента ще има възможност да представи своята позиция.
- Ниш - Бутик ЕООД ще уведоми клиента за блокиране на определени функционалности на профила чрез съобщение, показвано при извършване на поръчката и след влизане в профила заедно с причината за блокирането.
- Блокирането на определени функции на профила означава невъзможност за потребителя да:
- подава на поръчки;
б. самостоятелно редактира посочените в профила имейл адрес и телефонен номер.
По време на блокирането може да използва други функции на профила като например преглед на хронологията на поръчките.
- Ако някои функции на профил са блокирани, клиента има право да обжалва това решение в рамките на 14 дни от получаване на информация за блокирането. Обжалването трябва да бъде изпратено на [email protected]. Ниш - Бутик ЕООД ще го разгледа в рамките на 14 дни от получаването му и ще информира клиента за решението.
- Блокирането на някои функции на профила не засяга изпълнението на поръчки, за които Ниш - Бутик ЕООД вече е потвърдил изпълнението и изпращането в съответствие с точка III.7. Блокирането не засяга възможността за упражняване на правото на отказ от договора по отношение на изпълнени и изпратени преди блокирането поръчки.
XI ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
- Преди да сключи договор за продажба на продукти в магазина клиентът следва да се запознае с Общите условия и да приеме съдържанието им. При всяка поръчка клиентът ще има възможност да прочете Общите условия. За промени в Общите условия Ниш - Бутик ще съобщава с електронно съобщение, ако клиента имате профил в магазина. В случай, че клиентът не приема планираните промени може по всяко време да поиска изтриване на профила му в магазина.
- За продажба на продукти в магазина се прилага българското законодателство. Договорът се сключва на български език.
- По въпросите, неуредени в Общите условия, се прилагат съответните разпоредби на българското законодателство.
- Ниш - Бутик може да промени Общите условия в случаите, когато:
- a) промяна на разпоредбите на закона или на тяхното тълкуване от съответните органи или в резултат от съдебни постановления, както и от обяснения, тълкувания или препоръки, издадени от съответните държавни органи, ако това е от значение за разпоредбите на Общите условия;
б) промяна на начина за предоставяне на услугите, включени в Общитет условия, което може да бъде предизвикано от технически и технологични причини, съображения за безопасност, необходимост от рационализация на действие на магазина или повишаване на качеството на предоставяните от Ниш - Бутик услуги;
в) промяна на обема или начина на предоставяне на услугите въз основа на Общите условия чрез въвеждане на нови функции или услуги, модификация или отменяне на досегашните функции или услуги;
г) промяна на методите за плащане или изпращане;
д) необходимост от въвеждане на редакторски промени.
- Промените в Общите условия се прилагат за договори за продажба на стоките в магазина, сключени след влизане на промените в сила.